.

Ahad, 16 Julai 2017

SILA RENUNG





SILA RENUNG

DOJ AMERIKA
SEDANG MERANCANG
UNTUK JATUHKAN NAJIB
AMERIKA NAK TERJANG NAJIB
AMERIKA TAK SUKA NAJIB
KERANA NAJIB NAK BERI
BANYAK KEMUDAHAAN
KEPADA CHINA MERAH

CHINA MERAH IALAH MUSUH AMERIKA

PERHATIKAN RAPI RAPI
PERHATIKAN BETUL BETUL
TIDAK ADA - TAK ADA
SEORANG PUN MENTERI BESAR
ATAU KETUA MENTERI
DARI KERAJAAN BARISAN NASIONAL
YANG MENGELUARKAN 
KENYATAAN MENYOKONG
BERSETIA KAWAN DENGAN NAJIB
SEMUA SENYAP
SEMUA TAK BERKATA APA APA

APAKAH MEREKA TELAH DIBELI
OLEH AMERIKA

APAKAH MEREKA BERSETUJU
DENGAN DOJ AMERIKA

HANYA SALEH KEROUK
HANYA RAHMAN DAHLAN
YANG SIBUK BERSUARA

MUHAMAD AZALINA PUN
TIDAK BERSUARA LAGI

KETUA PEMUDA KHAIRY JAMALUDIN
SENYAP SENYAP SENYAP

ZAHID HAMIDI
SABRI ISMAIL
SHABERY CHEEK
NUR JAZLAN
SEMUA SENYAP

PARTI MCA 
PARTI MIC 
PARTI GERKAN
TIDAK KELUAR KENYATAAN
MEMBANTAH LANGKAH
AMERIKA TERAJANG NAJIB

SEMUA DAH TERBALIK
YANG BERSETIA KAWAN
DENGAN NAJIB IALAH HAJI HADI
HANYA BEBERAPA EKOR
PEMIMPIN PAS BERSIMPATI
DENGAN NAJIB

PERHATIKAN RAPI RAPI
FAHAMI BETUL BETUL
INI TANDA HARI HARI
AKHIR UNTUK NAJIB




-----------

HARI HARI AKHIR SAEKOR NAJIB






HARI HARI

AKHIR 

SAEKOR 

NAJIB


Najib dikelilingi penasihat yang pentingkan perut sendiri dakwa MP Barisan Nasional..



Ahli Parlimen Pulai, Nur Jazlan Mohamed berkata musuh utama UMNO kini bukan lagi Pakatan Rakyat sebaliknya unsur dalaman parti itu sendiri yang akan menyebabkan kekalahan dalam Pilihan Raya Umum ke-14 (PRU14).

Nur Jazlan berkata, ahli-ahli UMNO kini berdepan dilema 

sama ada menyatakan kesetiaan kepada pemimpinnya atau 

parti.

"Pemimpin atau parti, yang mana perlu dipertahankan? Dan ketika ini, kedua-duanya tidak boleh datang bersama-sama dan pilihan perlu dibuat dengan segera memandangkan rakyat Malaysia terus memerhati dengan teliti," kata Nur Jazlan di blog peribadinya, nurjazlan.net.

Jelas beliau, kedudukan Najib sebagai Presiden UMNO pada zahirnya dilihat masih lagi kukuh, namun kehilangan Tan Sri Jamaluddin Jarjis berkemungkinan menyebabkan beliau sendiri kehilangan arah.

Katanya, Najib kini berhadapan dengan satu situasi yang begitu meruncing akibat terpalit berbagai isu melibatkan soal pentadbiran dan pengurusan kewangan negara serta isu berkaitan keluarganya.

"Apa tidaknya, kritikan terbuka Dr Mahathir Mohamad yang mempunyai rekod sejarah cukup baik menjatuhkan Perdana Menteri Malaysia bermula dengan Almarhum Tunku Abdul Rahman kemudian Pak Lah, Najib sewajibnya sedar dan perlu membuka mata serta hati bahawa kenyataan terbuka diterimanya kini, mungkin hanya bersifat retorik semata-mata," tulis beliau lagi.

Katanya, apa yang berlaku kepada  Abdullah Ahmad Badawi pada 2008 adalah bukti bahawa sokongan solidariti tidak mampu menjamin kedudukan seorang presiden parti.

"Sifat bermuka-muka dalam UMNO bukan satu perkara baru dan seorang ‘gentleman’ seperti Pak Lah pun boleh dimainkan apabila di depan menyatakan beliau mempunyai masa selama 18 bulan untuk berundur tetapi di belakang usaha gigih dilakukan untuk menyegerakan Pak Lah meletakkan jawatan," tulis beliau.

Pengerusi Jawatankuasa Kira-kira Wang Negara (PAC) itu menegaskan jika UMNO terus dilanda masalah, bagaimana parti itu mahu memimpin parti komponen BN seperti MCA, MIC dan Gerakan berdepan PRU akan datang.

"Kelemahan parti-parti komponen ini bukan satu rahsia lagi dan mereka sememangnya bergantung kepada keperkasaan dan kekuatan UMNO dalam memastikan kemenangan dalam PRU 14," katanya lagi.

Dalam tulisannya, Nur Jazlan juga berkata dua projek utama Najib, 1Malaysia Development Berhad (1MDB) dan Felda Global Venture (FGV) Bhd kini seakan menjadi api dalam sekam kepada pentadbiran beliau.

Katanya, dua projek yang sebelum ini dicanangkan akan membawa Malaysia ke tahap ekonomi yang lebih baik, pasti akan bertukar menjadi isu politik kepada UMNO.

"Ramai pihak sudah mula mempertikaikan kewibawaan dua projek ini terutama sekali 1MDB dan jika selama ini, pucuk pimpinan kerajaan dan parti menyatakan serangan itu bermotif politik daripada pembangkang tetapi kini ia datang daripada Dr Mahathir sendiri selain  Daim Zainuddin.

"Kedua-dua tokoh ini walaupun sudah bersara daripada kerajaan dan politik hampir 15 tahun lalu, tetapi masih berpengaruh besar memandangkan mereka mempunyai rekod sejarah yang dibanggakan rakyat Malaysia sehingga kini," ujar beliau.

Najib sebagai presiden UMNO dan Perdana Menteri, jelas Nur Jazlan tidak mempunyai barisan menteri Kabinet yang berpengaruh terhadap rakyat.

Nur Jazlan berkata, berbeza dengan Dr Mahathir, bekas Presiden UMNO dan Perdana Menteri itu mempunyai menteri yang disenangi rakyat seperti Daim.

"Najib dikelilingi penasihat ‘pandai memandai’ yang sebenarnya lebih banyak mementingkan perut masing-masing untuk mendapatkan projek daripada bermatian mempertahankan beliau dengan apa cara sekalipun daripada serangan-serangan ini.

"Lebih menyeksakan Najib lagi, pemimpin yang lantang bersuara mempertahankan beliau tidak mempunyai kredibiliti dan pengalaman sehingga segala hujah mudah dipatahkan bukan sahaja di kalangan pemimpin pembangkang malahan di kalangan rakyat biasa sahaja," katanya


PERANG 

DALAMAN

BERMULA


-----------------

BODEK SAMPAI LINGKUP





BERITA BAIK

UNTUK KITA

SEMUA


Najib dikelilingi penasihat yang pentingkan perut sendiri dakwa MP Barisan Nasional..


Ahli Parlimen Pulai, Tuan Haji Nur Jazlan Mohamed berkata musuh utama UMNO kini bukan lagi Pakatan Rakyat sebaliknya unsur dalaman parti itu sendiri yang akan menyebabkan kekalahan dalam Pilihan Raya Umum ke-14 (PRU14).

Nur Jazlan berkata, ahli-ahli UMNO kini berdepan dilema sama ada menyatakan kesetiaan kepada pemimpinnya atau parti.

"Pemimpin atau parti, yang mana perlu dipertahankan? Dan ketika ini, kedua-duanya tidak boleh datang bersama-sama dan pilihan perlu dibuat dengan segera memandangkan rakyat Malaysia terus memerhati dengan teliti," kata Nur Jazlan di blog peribadinya, nurjazlan.net.

Jelas beliau, kedudukan Najib sebagai Presiden UMNO pada zahirnya dilihat masih lagi kukuh, namun kehilangan Tan Sri Jamaluddin Jarjis berkemungkinan menyebabkan beliau sendiri kehilangan arah.


BODEK 

JANGAN TAK 

BODEK TERUS 

BODEK

SAMPAI

LINGKUP

-----------------

LARI LARI DOJ SEDANG CARI











LARI LARI

DOJ SEDANG

CARI

PROJEK TENDANG

NAJIB TERUS

BERJALAN
Jurubank Singapura 

dipenjara 54 

bulan kerana jenayah 

berkaitan 1MDB

MAHKAMAH Singapura menjatuhkan hukuman penjara 4 tahun dan 6 bulan kepada bekas perancang kewangan BSI Singapura, Yeo Jiawei atas tuduhan penggubahan wang haram dan penipuan berkaitan dengan salah guna berbilion dana 1Malaysia Development Berhad (1MDB) dalam siri siasatan yang sedang berlaku di seluruh dunia.
Yeo, 34, mengaku bersalah atas dua tuduhan kerana penggubahan wang haram dan menipu dan lapan lagi dakwaan lain yang turut dibicarakan, lapor The Straits Times.
AKAN ADA

PEREKEMBANGAN

BARU DARI USA

TUNGGU NANTI

JANGAN BUAT

TAK TAHU PULAK


-----------------

BERSATU TERAJANG NAJIB







BERSATU

Payah la.a...tok ajinomoto...ni.i.. Dulu..di beritahu..supaya bentangkan undi tak percaya dan nasihatkan MO1.. berundur..namun tidak. (nak jaga periok nasi) Bila..DrM/Anuar bergabung..tujuanya sama.. (nak paksa ..MO1 berundur)..dikatanya..tamak kuasa pulak... Pendekkata. ..apa pun dibuat semua nya salah.. (Nota:jangan layan mereka-mereka ini..terus kan perjuangan agenda memaksa MO1/BN berundur) on TOK AJI NGOK LAGI BODOH
zaharuddin Ahmad
on 7/15/17
Anonymous
on 7/15/17




TERAJANG

Apa salah nya Anwar n Tun M tu berbaik2: kan Islam galakkan kita sesama Islam ni bermaafan. Mohan maaf sesama manusia n mohon ampun maaf dgn Allah yg Maha pengampun lgi Maha Pengasih. Takkan nk berterusan gaduh? Sebesar besar dosa dan sebnyk buih dlautan pun, kalau kita bertaubat Allah ampunkan.

NAJIB

 Ni pulak hambaNya..Memang dgalakkan . Lpskan berbaik krn nak lawan dgn perompak harta negara. Moga Allah panjangkan umur AI dn Tun M n mngurniakan pahala krncperjuangan ini on
 TOK AJI NGOK LAGI BODOH
Anonymous
on 7/15/17






-----------------

INI OKAY










INI OKAY
Bela anjing pun salah...MENGANJING BOLEH PULOKKKK.... puik... Jual agama mcm jual etok.. Sebungkus 2 riah kooo.... Hahahhahahahancus... Lepas ni nak bela anjing husky... Pedulik apa kau.. Islam is wonderfullah..bukan bladiful mcm..... Puik on KAKI PUTAR ALAM
Publish | Delete | Spam

Didi kota belud
on 7/15/17





----------------

TOPI GERMAN





TOPI GERMAN
Hukum antar gambar kotey topi german ikut wassup pun tak ada dlm quran. on 
USTAD AUDI BERCAKAP BENAR
Publish | Delete | Spam
Anonymous
on 7/15/17






--------------