.

Sabtu, 1 Julai 2017

SELAMAT HARI RAYA DARI RAJA MENDELIAR







UCAPAN

SELAMAT HARI RAYA
DARI PEMEGANG
MOHOR  BOTOL BESAR
RAJA MENDELIAR
PENDELIAR MAHALIAR
TUKAR TIUB



HAMDULIL

Lama cuti tok tt... nie kawe nok tanyo... kate tokbijansempudal ade skandal dengan retis, tak buat suruhanjaya di-raja ke bukak kes lama... hahahahhhahhaaa selamat hari raya... kebabooooom... on 
TAHUN LEPAS - INGAT TAK?
Anonymous
on 6/27/17

TAHUN INI
Tahun ni takkan takde ucapan on 
TAHUN LEPAS - INGAT TAK?
Che' Din
on 6/27/17

MAHU 2017
kami mahukan versi 2017 daripada our beloved godfather TT! on 
UCAPAN HARI RAYA 2013
Publish | Delete | Spam
Anonymous
on 6/24/17

MEMEY BEST
Ucapan hari raya 2013 nie memey best. Sambil tengok dlm jamban terus hilang rasa sembelit. Clip nie kalu hang jual kat big mama, konfirm big mama boleh slim melim mcm jiana jain on UCAPAN HARI RAYA 2013
DatoPidi
on 6/27/17

MAAF
Selamat Hari Raya saudara Hishamuddin Rais. Semoga sentiasa sihat walafiat, makbur, rasional.... maaf zahir dan batin... on 
TAHUN LEPAS - INGAT TAK?
Anonymous
on 6/27/17

MANA 2017
2017 mana abam TT on 
TAHUN LEPAS - INGAT TAK?
Anonymous
on 6/26/17

2017?
Xde ucapan utk 2017 TT? on 
TAHUN LEPAS - INGAT TAK?
Anonymous
on 6/26/17

BERSEJAHTERALAH
Sebagai juruprihatin pada perayaan bertaraf antarabangsa lagi bergemerlapan wanginya seantero cakrawala tercatat pada takwim semesta, maka saya rasa terpanggil untuk melaung mantera hikmat di sudut bergema: selamat dan sejahtera serta beriang ceria beramai merai kejayaan aidilfitri rahmat Ilahi. Jangan lambat janji selamat. Biar cepat asal cermat. Bersejahteralah. on 
DARI TIM TUKAR TIUB
Publish | Delete | Spam
Anonymous
on 6/26/17

RAYA

Sebagai juruprihatin pada perayaan bertaraf antarabangsa lagi bergemerlapan wanginya seantero cakrawala tercatat pada takwim semesta, maka saya rasa terpanggil untuk melaung mantera hikmat di sudut bergema: selamat dan sejahtera serta beriang ceria beramai merai kejayaan aidilfitri rahmat Ilahi. Jangan lambat janji selamat. Biar cepat asal cermat. Bersejahteralah. on 
DARI TIM TUKAR TIUB
Anonymous
on 6/26/17

TAHUN INI

Raya tahun ni kurang meriah berbanding tahun sebelumnya.suasana agak hambar.acapkali mercun 7 hari 7 malam gegak gempita menghingar suasana.namun tahun ini hanya pada malam raya selepas pengumuman penyimpan botol besar saja.itu pun hanya seminit dua.bukan seperti bunyi perang dunia.baju raya pula hanya recycle baju lama.kalau ada yang baru cuma sepasang saja.

PAKAI BAJU

kuih raya cuma beberapa jenis saja.lauk pauk dihidang pun sama.tiadalah layaknya seperti fiesta.yang ada cuma lemang ketupat segera ayam daging rendang.tiada lagi budaya bertukar juadah sesama jiran tetangga.mungkin juadah yang disedia kuotanya hanya cukup untuk makan anak beranak dan tetamu yang datang saja.dulu keriangan hari raya menjadi bualan semasa berkunjung raya.

BUNDLE

tapi tahun ini hanya satu topik hangat yang menjadi sebutan.isu mapadulung didendang dari rumah persinggahan pertama sampai ke rumah terakhir yang dikunjung.sampai nak muntah hijau mendengar keluhan.yang totok2 semua dah mula beralih arah.dulu sokong berdegar2 tapi on 
UCAPAN HARI RAYA MUSIM BUAH








--------------

LANGKAH BIJAK





LANGKAH

AMAT BIJAK

TANAH BESAR

MELAYU

ALU-ALUKAN

KESEDARAN

DAH SAMPAI

HIDUP

NASIONALIS

DAYAK IBAN



Perjanjian 1963: S'wak hantar peguam ke London  

Sarawak menghantar sepasukan peguam ke London untuk mencari dan meneliti rujukan berhubung Perjanjian Malaysia 1963 (MA1963) bagi menentukan hak-hak sebenar negeri ini yang termaktub di bawah perjanjian tersebut.

Ketua Menteri Tuan Haji  Amar Abang Johari Tuan Haji Openg berkata pasukan peguam berkenaan diketuai Menteri Muda Undang-undang, Hubungan Negeri Persekutuan dan Pemantauan Projek, Sharifah Hasidah Sayeed Aman Ghazali.

“Memang kita teruskan usaha Tok Nan (bekas Ketua Menteri Allahyarham Tan Sri Adenan Satem) untuk medapatkan hak kita yang termaktub dalam Perjanjian Malaysia. Sebab itu kita hantar Sharifah Hasidah dan kumpulan peguam ke London untuk melihat dan mencari rujukan,” katanya.

Berucap pada majlis ramah tamah Hari Raya Aidilfitri Parti Pesaka Bumiputera Bersatu (PBB) malam tadi, Abang Johari bagaimanapun tidak menyatakan bila dan tempoh masa pasukan berkenaan berada di London.

“Perjanjian ini bukan sebarang perjanjian, kita mahu dapat fakta-fakta yang betul. Sebab apabila kita hendak menuntut hak, kita mesti buat ‘homework’, kalau tidak, kita tembak (tuntut) sebarangan, susah,” jelas beliau.

Pada masa sama, kajian yang betul perlu dibuat dan melihat mana-mana peruntukan yang harus dipertahankan, katanya.


BIJAK BIJAK

SELAMA INI

SABAH 

SARAWAK

GANGGU

UNDI

BAGI NAJIB

BERKUASA



-----------------------

PASAL APA?







KENAPA?

APA SEBAB

WHY USA

NAK BUAT

REJIM CHANGE

NAK JATUHKAN

NAJIB?

JAWABNYA

KERANA NAJIB

BERI CHINA

TAPAK UNTUK

PENGKALAN 

TENTERA DARAT

DAN LAUT

KHALAS!






------------

NEGARA KU KU SLOGAN BARU




DARI

CERMERLANG

TERBILANG

TEMBERANG

GANTI 

JADI SATU 

MALAYSIA

JADI SATU

EM DEE BEE

TUKAR LAGI

SEKARANG

JADI

NEGARA 

CUCKOO








------------------

JATUHKAN GEROMBOLAN









JATUHKAN

Ingatan untuk semua anak bangsa di Malaysia...adalah menjadi satu kewajipan kita semua menjatuhkan kerajaan BN sekarang kerana ianya adalah wakil penjajah british. Walaupun british sudah balik kampung dan beri kemedekaan kepada kita, namun wakilnya yang memerintah lebih zalim dan kuat menyamun mengalahkan ketuanya. 

GEROMBOLAN

Oleh itu saya menyeru kepada sekelian rakyat malaysia yang waras dan sedar diri supaya menjatuhkan wakil kerajaan penjajah yang memerintah Malaysia sekarang jika ingin menikmati KEMERDEKAAN YANG SEBENARNYA. Ingat...hati jangan goyang...batang mesti tegak!!!! on 
BALA SUDAH DATANG
Publish | Delete | Spam
Bandan mulia
on 7/1/17





------------

BETULKAN OTAK ANDA






SILA

BETULKAN OTAK
ANDA 
BUKAN BANTAL ANDA






------------

KES JENAYAH DARI SWISS







A contrast between the two is that the Swiss authorities are building a criminal case while the US one is a civil action, even though the DOJ has refused to say if criminal actions will follow.

Read more: https://www.malaysiakini.com/news/387092#ixzz4lbgAnVVX

PEGUAM

NEGARA

SWISS DAH

MULAKAN

SIASATAN 

JENAYAH

INI BERITA

MENAKUTKAN

NAJIB ROSMAH

TAPI RAKYAT

GUMBIRA


Skandal 1MDB: Switzerland siapkan kes jenayah


Saman pelucutan sivil Jabatan Keadilan (DOJ) Amerika Syarikat (AS) menyediakan dokumentasi paling meluas mengenai skandal 1MDB hingga kini dengan tuntutan penyalah gunaan dana Malaysia.
Walaupun ramai pemimpin BN memilih untuk berdiam diri, khususnya Umno, melakukan serangan balas dengan menuduh AS melakukan campur tangan asing atau cuba menggulingkan kerajaan Islam.
Bagaimanapun, walaupun sebelum DOJ memfailkan saman sivil pertamanya pada Julai 2016, pihak berkuasa Switzerland menjadi yang pertama kali bersuara mengenai siasatannya terhadap 1MDB.

NEGARA KAPIR

MAKAN BABI

MINUM ARAK

BERTINDAK

NEGARA ISLAM

TUNGGANG

TUNGGIT 

SENYAP 

MENIKUS

KAH KAH KAH







-----------------------

NIGERIA NIGERIA NIGERIA









NIGERIA

NIGERIA

NIGERIA

MUSTAHIL

POLIS DAN

IMIGRESEN

TAK TAHU


358 pelajar warga asing ditahan miliki, edar dadah

Hanya segelintir institusi pengajian tinggi (IPT) yang membuat laporan apabila terdapat pelajar asing di IPT mereka tidak hadir ke kelas dalam tempoh yang lama, kata Ketua  Pengarah Imigresen Datuk Seri Mustafar Ali.
Mengulas gesaan beberapa pihak supaya kemasukan pelajar asing ke IPT terutamanya swasta diperketatkan susulan isu dadah, beliau berkata IPT sepatutnya membuat laporan kepada Kementerian Pendidikan Tinggi (KPT) apabila pelajar asing menghilangkan diri bagi memudahkan pemantauan Jabatan Imigresen.
"Jabatan Imigresen sentiasa bekerjasama dengan KPT dalam memantau keberadaan mereka (pelajar asing) bagi memastikan mereka benar-benar pergi belajar.

NIGERIAN

YANG BAIK

HANYA

NIGERIAN

YANG DAH

MATI




-------------------

AMERIKA NAK TERJANG NAJIB








INI SUARA

PEMBELOT

AJEN USA

AJEN YAHUDI



DOJ hanya mahu heret perompak, apa masalahnya?

SHAH ALAM – Tindakan segelintir pemimpin Umno-BN, pembangkang termasuk Pas serta beberapa mufti di negara ini yang memberi kenyataan berhubung skandal dana 1Malaysia Develompent Berhad (1MDB) dilihat sebagai cubaan untuk mensucikan pelaku jenayah pengubahan wang haram di Amerika Syarikat (AS).

Demikian menurut Ahli Parlimen Pokok Sena, Mahfuz Omar yang mempersoalkan apakah menjadi kesalahan apabila pihak berkuasa AS mengambil tindakan ke atas pelaku jenayah ini walaupun ianya adalah rakyat Malaysia.
“Jika perkara sama berlaku di Malaysia, apakah kerajaan akan melindungi pelaku jenayah pengubahan wang haram dari kalangan rakyat AS jika mereka lakukan aktiviti sedemikian di sini?
“Adakah Peguam Negara, para mufti serta ulama parti politik akan menggunakan hujah yang sama iaitu tidak mahu dituduh sebagai mencampuri urusan negara asing walau pun kesalahan itu dilakukan di Malaysia,” katanya dalam satu kenyataan, hari ini.

AMERIKA NAK

JATUHKAN 

NAJIB

KERNA NAJIB

BAIK DENGAN

CHINA TAPI

MAHFUZ INI

SOKONG USA

SEPATUTNYA 

KITA WAJIB

SOKONG

PEMIMPIN

MELAYU ISLAM

BUKAN 

SOKONG

AMERIKA





--------------------

BUKAN BULI - NAK TERAJANG NAJIB








AMERIKA

BUKAN BULI

AMERIKA NAK

TERAJANG

NAJIB

Pembangkang ghairah bantu AS ‘buli’ Malaysia

KUALA LUMPUR - Keghairahan pembangkang memainkan isu saman sivil Jabatan Kehakiman (DOJ) Amerika Syarikat terhadap 1MDB boleh disifatkan sebagai mereka cuba membantu negara Polis Dunia itu terus membuli Malaysia.

Ketua Umno Bahagian Pandan, Tuan Haji Mohd Haniff Koslan berkata, sepanjang masa pembangkang menyerang kepimpinan kerajaan dan membuat pelbagai desakan sehingga kadang-kadang melebihi pihak DOJ sendiri.

Menurut beliau, pelbagai tuduhan dan tohmahan yang dilemparkan  pemimpin pembangkang terhadap kerajaan sehingga mencetuskan persepsi negatif rakyat.


AMERIKA

MAHU

REGIME

CHANGE

CILAKA KAU

AMERIKA

BABI GULING

KAU AMERIKA

AMERIKA NAK

JADIKAN 

ANWAR PM

MALAYSIA

CILAKA USA


---------------

BALA SUDAH DATANG






P.I BALA

UJIAN...yg kena ujian drp Allah tu sprt kesah nabi Yusof as yg kena campak kdlm telaga dan slps itu diFITNAH oleh bik Mama pd zamannya itu dan kenalah pulok Yusof masuk penjara! 

SUDAH

UJIAN...ujian juga Allah berikan kpd nabi Ibrahim as lalu dia pun dihumban kdlm api serta dihambat kluar daerah oleh pembesar2 kaumnya yg zalim buas dan ganas! UJIAN...ujian juga dilalui oleh nabi Musa dan Muhammad SAW apb Firaun serta Abu Jahal yg berusaha utk memerangi serta membunuh mrk semata2 krn Musa dan Muhammad mmbawa obor CAHAYA yg sgt terang beserta system-NILAI kehidupan yg betul2 jujur LURUS dan telus.. 

DATANG

BALA...bala itu pernah menimpa ularmak2 agamawan ahlulKitab Yahudi dan Nasrani yg suka membelit U-Turn tunggangTebalik yg memaki memFITNAH dan mencuri sembunyi2...sama sprt yg tlh pon trjd serta menimpa lobai2 ularmak yg kena tendang dan TERAJANG dek petir dan RIBUT di kota Sarang Semut t.hari.. BALA...bala Allah dtg berupa makhluk2 tenaga alam sprt petir RIBUT dan banjir..termasuklah juga on 
BALA DARI ALLAH?
Publish | Delete | Spam
Anonymous
on 6/23/17






---------------

ARAB AMAT BEBAL





TOK ARAB

Bang Mat .. betul yahudi munafaatkan pengalaman perang dunia l dan ll dengan membantu pihak berikat Kristian Eropah. Sebelumnya Yahudi menjadi peniaga bila mereka bersama Islam. Islam tak kasik Yahudi berperang. Yang gwa tahu Islam ni sejak dulu hari-hari berperang .. tak caya buka TV3. 

SEMUA

Tapi bila lawan Yahudi je kalah .. memang adat perang yang kalah jadi lenggit .. negara dan harta diambil yang menang. Sampai masa kita kena kaji ngapa Islam kalah .. bukan kata Yahudi tu jahat dan perampas. 

BEBAL

Mana ada orang menang perang balik lenggang kangkong tangan kosong. Sekurangnya tanah diambil Yahudi tu dibina rumah utk rakyatnya .. tak lah kosong dan rakyat dibiar tidur bawah khemah mcm orang Arab. Tapi istana Sultannya .. tempat melancap pun dibuat drp emas .. fikir-fikirlah. on 
PANGGILAN AL-QUDS - ABANG MAT
Publish | Delete | Spam
panglimo potaseh
on 6/23/17




--------------------

SEMUA JUAL - SEMUA GADAI








SEMUA JUAL

salam abe tt kito udah dapek formula rasuah di msia sapa ada masyuk akan pertahan sistem sedia ada sapa tak ada masyuk akan kritik, hina sistem yang ada mudah kan? salleh keruak, rahman beruang, nazri kote besar adalah sewaktu pak rasuah nombor one di dunia seharusnya menerima anugerah guiness world records tak dapat bab lain tapi bab rasuah tertinggi atau derma tertinggi apa pon nama masyhur seluruh dunia kah kah kah kah 

SEMUA GADAI

puak dapat dedak berkokok lantang mempertahankan manakala puak yang berusaha mendapat dedak akan berteriak teriak ini hakikat yang saban hari sedang berlaku, bunuh orang, rompak rakyat, salah guna semua sistem, perkauman, keagamaan melampau sengaja sebagai wadah perjuangan pada masa sama semua terjual, tanah, air, bauksit, kepentingan semua terjual jual menampung rasuah....apa pon msia masih selamat demi agama bangsa negara...slogan lapuk budaya merimpakhak setiap warha negata....assalamualaikum....kah kah man on SELAMAT HARI RAYA DARI RAJA MENDELIAR
Publish | Delete | Spam
Anonymous
on 7/1/17




-----------------------