Jumaat, 4 Ogos 2017

KONSPIRASI AMERIKA TERAJANG NAJIB







AMERIKA

Pemimpin macam Najib ini kalau kat US dah lama jatuh. Aku teringat kat Nixon, Presiden US dulu. Masa tu aku masih sekolah. Tapi tau lah zaman dulu tak banyak pilihan. Arwah ayah aku pula suka benar nonton berita tv. 


KONSPIRASI

Kalau dia dah nonton berita, kita tak boleh tukar channel lain lah. Tukar channel lain pun masih juga siaran RTM, TV2. Satu malam tu aku tengok berita Nixon keluar tv, kononnya dia tak akan letak jawatan walau apa pun terjadi. Tapi berita malam esoknya, Nixon dah letak jawatan. Aku masa tu walau pun budak lagi tapi punya rasa ingin tahu kenapa itu terjadi. 


TERAJANG

Hanya setahun dua yang lalu baru aku jawapannya dari siaran Astro History Channel. Seorang butler kulit hitam yang pernah bekerja di White House berkata, suatu malam dia masuk ke Oval Office. Dia nampak Nixon sedang terbaring di sofa. 


NAJIB

Bila didekati, dia nampak Nixon sedang menangis. Bila tanya kenapa Mr Presiden menangis, Nixon kata dia sedih kerana para pegawai kerajaan tak nak jumpa dia. Jadi Nixon kata, dia tak on 
KES PELIK LAGI 
MENGHAIRANKAN
Publish | Delete | Spam
Anonymous
on 8/3/17




--------------

Tiada ulasan: