.

Isnin, 17 Julai 2017

FELDA TIPU MELAYU






FACE BOOK


TAK MUSTAHIL jika ada peneroka masih kata..
"...SYUKUUUURR..!! POKOK SAWIT MASIH BERBUAH.
BN MENANG, RAKYAT SENANG..."

FOTO (atas): Projek perumahan untuk Generasi kedua di Felda Bukit Tajau, Maran Pahang bernilai RM10.5 juta ini dibiar tenggelam dalam semak samun. Bila Perdana Menteri umum peruntukan RM1.4 bilion pada tahun 2012 untuk menyediakan 20 ribu unit rumah seluruh negara.
FOTO (bawah):
Bila terbukti ketirisan byk berlaku dalam FELDA, terus letak jawatan. Kehidupan bertambah mewah. SPRM & pihak berkuasa buat apa?

TU PON MASIH LAGI NAK UNDI BN ??!



Jani Sari Rumah.mcm besar.mcm istana.firaun tapi.kuburnya.nanti.sempit sekali.. hidup.ni.hanya.sementara n.singkat.hanya.org.bodoh.n.lalai.saja cinta.hidup.di.dunia.ni.. bab.tu.rasulullah.bila.ditanya.ole sahabat kenapa bahinda tak.mau.hidup.lebih.mewah.dari.raja rom n.parsi tapi.rasulullah.jawap kemewaham.akhirat.lagi baik n.kekal.abadi..
LikeShow more reactions
Reply
22
11 hrs
Manage
Yusof Hamid Isa samad ni paling celaka hidup mewah songlap duit peneroka aku sumpah biar dia jadi babi hutan dasar tak beragama
LikeShow more reactions
Reply
28
11 hrs
Manage
Mohd Faizal Ni biasa.. Ni dorg xpgl penjenayah tp dorg pgl org kenamaan.. Syabas malaysia ku
LikeShow more reactions
Reply
19
11 hrs
Manage
Zamuri Rosai Dh hampir 60thn merdeka..Hentikn budaya trus menerus memprbodhkn Rakyat 1Mlysia nilailh sendri...
LikeShow more reactions
Reply
9
11 hrs
Manage
Azli Zain Org nye pendek kemetot...tapi rumah mcm istana....tapi lubang kubur sama saiz....
LikeShow more reactions
Reply
7
10 hrs
Manage
Amer Mohamed Mengundi BeEnd bermakna mengkayakan lagi mereka dan kroni2. Sementara rakyat semakin susah.


----------------------

6 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

Isa tak bersalah dlm hal ini.yang BERSALAH IALAH PENEROKA PENEROKA FELDA YANG MASIH BANGANG DAN BODOH TAK BOLEH DIAJOR MASIH UNDI UMNGOK/BN.ISA PENDEK DGN SENANG MENYAMUN DUIT PENEROKA FELDA.

dNAN SAhARA berkata...

...satu malaysia dibodohkan. Dulu kini dan selamanya.

Tanpa Nama berkata...

Najib: MRT ahead of schedule as cronies didn't get contracts.
It was also delivered under-budget because of the high level of bumiputera participation, the PM adds.
-1.Bermacam projek bn sebelum MRT ni yang lewat atau terbengkalai adalah kerana kroni yang diberi kontrek.
-2.Bermacam projek bn sebelum MRT ni yang kos lebih dari budget adalah kerana kerajaan umno tidak memberi kontrek secukupnya untuk membantu keberadaan kontraktor dan pembekal bumiputera.
Itulah kesimpulan ayat najib pahlawan bugis ketua parti ketuanan melayu.

Tanpa Nama berkata...

we are all born genius,
but dumbed down by the education.....system......


modern education means
how excellent you are, at regurgitating out, what they teach you!

Tanpa Nama berkata...

2016 Auditor-General's report still contains element of corruption - AG.
Eh?? Iye ke?? Macam tak caye je?? Kan malayxia dah naik dalam indeks dunia, yang turun dalam indeks dunia tu team bola!

Anak tiri felda berkata...

sebagai rakyat malaysia yang tidak duduk atau berasal dari felda, aku cukup tak bersetuju dan mambantah program perumahan generasi ke-2 felda ni. Apa istimewanya atau jasa gen ke-2 ni sampai nak buatkan rumah utk diorang? Padahal kalau ikut statistik ramai yang bermasalah dan mengabihkan boreh yo. Sepatutnya anak2 felda ni dah cukup bersyukur sebab mak bapak diorang di anugerahkan tanah ladang berekar-ekar yang akan diwarisi oleh diorang gak nanti.Tu pun ramai yang dah maleh nak usahakan/uruskan sendiri, sumo suruh kontraktor yang buek kan.Bandingkan dengan generasi luar bandar yang lain, ada dapat? Kalau dah tak boleh nak cari makan kat felda, hijrah lah ke tempat lain. Muak lah dengan isu Felda ni, dari menteri, pengurusan (FGV)sampaila ke peneroka (peneroka lg ko?).X abih2 menyusahkan orang lain..sekadar pandangan peribadi.