Rabu, 31 Mei 2017

ALFATIHAH UNTUK MIN







AL-FATIHAH
rozaimin dipanggil min
kawan baik kami
kawan baik bangsar
anak kelahiran tanjung
seorang punk rocker
seorang aktivis anti fasis
pemusik dan aktivis poltik

talipon aku berdering subuh subuh
jam  enam pagi
panggilan dari shamila
menyampaikan berita
juga 
 dalam pone 
telah ada sms dari adam adly

lalu aku hantar sms
kepada semua kawan kenalan
beri tahu tentang
pemergian min
ramai menjawab

kemudian aku terima  sms 
dari yb zaril
yang terperajat 
mendengar berita

rozaiman  alias
adalah pembantu yb zaril

ketika aku menulis ini
yb zaril dan adam adly
ada di hospital tanjung
kawan-kawan sedang
merancang hendak ke tanjung

NOTA:
petang tadi 30 mei 2017
aku terima sms dari arwah min
- aku akan ke kl jumpa meeting
dengan isham nanti. tunggu updates.thanks -

AL-FATIHAH


---------------------

4 ulasan:

norj berkata...

Takziah
moga kehidupan di alam baru umpama taman taman syurga. segala janji janji ALLAH adalah benar

norj berkata...

kehilangan rakyat prihatin yg sukar dicari ganti lagi di MALAYSIA ini....

panglimo potaseh berkata...

Al Patihah .. sgt berkat kita pergi dalam Romadhan .. bulan pengampunan .. bulan neraka coti utk yg moeslim .. bulan penghuni neraka dpt entot2 bidadari .. bulan penoh barakah.

Nazrio berkata...

SebeLum arwah min Pindah masuK Syurga pun sempat Lagi DiA sms-sms-san nak Jumpa Tuk Hishammuddin rais tu yg aku kaget bangat tu dong mas