.

Sabtu, 18 November 2017

MANA LEBIH LUCAH




 ANTARA

PANTEK MAKKAU

DENGAN

BURIT MAKKAU

MANA LEBIH

LUCAH?

SAJE TANYA

SEBELUM 

MASUK SAHOR


Zunar
21 hrs
Penjara 4 bulan kerana kartun menghina Najib?
Darul Kartun betul!
Hari ini mahkamah Majestrit Petaling Jaya menjatuhkan hukuman 4 bulan penjara ke atas Mohamad Hamizan Ghazali kerana mengaibkan Perdana Menteri. Dia dituduh memuat naik lukisan kartun yang dikatakan mengandungi perkataan lucah terhadap Perdana Menteri dalam facebook. Dia dituduh mengikut Seksyen 233(1)(a)(ii) Akta Komunikasi dan Multimedia 1998.

Pendirian:
1. Kata-kata kesat dan lucah dalam facebook adalah perkara biasa (walau saya tidak setuju). Ia hanya satu kesalahan moral dan bukan kesalahan jenayah.

2. Jika kerajaan menganggap ianya satu jenayah, kenapa yang ditangkap dan didakwa ialah mereka yang mengaibkan Najib saja? Sedangkan mereka yang mengaibkan lawan politik atau pengkritik Najib bebas tanpa tangkapan atau tuduhan?
3. Ia diburukkan lagi dengan kewujudan hakim-hakim tanpa "common sense" yang hanya membaca buku tapi tanpa hati nurani.
4. Kerajaan Najib sekarang sudah sangat tergugat sehingga apa saja akan dianggap mengancam. Orang baling belon ditangkap, orang lukis kartun disekat, dan buku-buku semakin banyak diharamkan. Memang negara ini Darul Kartun!
5. Perdana Menteri yang kuat tidak akan memperdulikan hal-hal remeh seperti ini.
Zunar 
17 Nov 2017






-----------------

TURUN KE JALAN RAYA








JALAN RAYA

AKHIRNYA

RAKYAT

ZIMBABWE

TURUN JE JALAN

UNTUK 

MEGHALAU



RATU GUCCI

'Leave Zimbabwe now': thousands of protesters call for Robert Mugabe to go

Tens of thousands of people have gathered in the centre of Harare to call for the resignation of Robert Mugabe, as moves to force the Zimbabwean president to stand down gather pace.
Euphoric crowds filled streets in the capital on Saturday morning and cars honked their horns. “It’s like Christmas,” said one marcher, Fred Mubay. He said Zimbabweans had been suffering for a long time and were now, finally, happy.
Many carried national flags. One had a poster with a message for the 93-year-old president: “Leave Zimbabwe now!!!” while a vendor at an intersection held up a newspaper with the headline: “Mugabe cornered.”
The army seized power four days ago but Mugabe has refused its demands to leave office. The military and senior officials within the ruling Zanu-PF party now appear set on forcing Mugabe out within 48 hours.


SEJARAH

JALAN RAYA


IMELDA MARCOS

IBU TIEN

LEILA BEN ALI

SEMUA BERJAYA

DIHALAU

BILA RAKYAT

TURUN 

JE JALAN RAYA



-----------------

SALUT


KITA SALUT

 PORTAL INI


Integriti tidak perlu publisiti

INTEGRITI tetap akan tertonjol walau tidak ada mata yang memerhati.

Indah maksud ayat terkenal di atas. Maksud asalnya, integriti bermakna konsisten, tanpa pedulikan ganjaran, pujian atau markah politikal.

Ia bermaksud, menjadi seorang yang senonoh dan teguh pendirian, bukan hanya bila ada mata memerhati.

Integriti tidak boleh dibeli. Seperti mana kamu tidak boleh beli kredibiliti. Begitu jugalah kejujuran.

Najib Razak atau orang kuatnya mungkin terfikir adalah peluang terbaik untuk melawat pemimpin pembangkang Anwar Ibrahim di hospital. Ini akan menunjukkan sisi baik hati Perdana Menteri sebagai seorang yang sanggup ketepikan sengketa politik dengan melawat seseorang yang baru lebah pembedahan.

Masalahnya dengan lawatan itu ialah bila ia kelihatan seperti berbaur operasi politikal bergambar. Sama juga seperti lawatannya ke hospital Tung Shin beberapa hari lepas.

Mereka yang berhati mulia tidak akan mahu orang lain melihat kebaikan yang dilakukan mereka. Sukarelawan yang melawat pesakitdan orang tua serta membantu mereka tidak pula mengambil selfie atau memuat naik kebaikan mereka di Facebook.

Mereka hanya buat apa yang perlu.

Dermawan sebenar hulurkan wang ringgit kepada badan amal tetapi tidak pernah dahagakan pengiktirafan.

Berbeza dengan politikus terutamanya jenis yang sedang bersedia untuk pilihanraya, sentiasa akan mencari peluang untuk menonjol. Mereka nak beritahu kita bahawa mereka itu murah hati, penyayang, rendah diri, buta warna dan bersikap sederhana. Senarai “kebaikan” mereka tidak akan pernah putus untuk ditayangkan kepada kita. 

Cuma mereka tidak sedar yang kita tahu siapa mereka sebenarnya.

Integriti tetap akan tertonjol walau tidak ada mata yang memerhati.

Adakah Najib telah bersedia untuk memberi sumbangan kepada hospital-hospital Cina tanpa bunyikan semboyan? Adakah dia sudah bersedia untuk melawat Anwar untuk beberapa minit tanpa kehadiran kamera?

Beberapa bulan lalu, saudara Kristian Irish terakhir Felix James Donohue telah meninggal dunia. Ramai bekas pelajarnya daripada St Paul’s Institution dan St Xavier’s Institution mengunjungi majlis pengebumiannya.

Mereka hadir untuk memberi hormat terakhir dan mengucapkan terima kasih kepada seorang yang jujur, adil dan penyayang, bukan hanya kerana majlis pengebumian itu sahaja, tetapi memberi hormat dan terima kasih terhadap segala yang dilakukan sepanjang hayatnya.

Begitulah apa yang kita harapkan pada pemimpin kita. – 18 November, 2017.



-----------------

FLOM TAK ADA LEHER







FLOM SELAMAT

 TAKDA LEHER
Macam mano nak hookom FLOM kito us-tat. Nak di golitin ..leher tak do. Nak di mesingan dado dio .. sempadan dado dongan porut pun kito tak tahu. Nak di buang nogori ..masalahnyo dio makan nasi gulai cili api limbat salai jo. Macam mano tu tat? on HARI HARI AKHIR SAEKOR FLOM
Publish | Delete | Spam
panglimo potaseh
on 11/18/17





--------------------

AKHIRNYA JALAN RAYA JADI PILIHAN







JAWAPAN

AKHIR

MASIH LAGI

JALAN RAYA



Zimbabwe: huge protest called as Mugabe runs low on options

Tens of thousands of people are expected to take to the streets of Harare on Saturday to call for the resignation of Robert Mugabe, as moves to force the Zimbabwean president to stand down gather pace.
The army seized power four days ago but Mugabe has refused its demands to leave office. The military and senior officials within the ruling Zanu-PF party now appear set on forcing Mugabe out within 48 hours.


HANYA

JALAN RAYA

AKAN 

BERJAYA

MENGHALAU

RATU GUCCI




-------------------

IKLAN MENGANCAM AKIDAH




BILA JAKIM

NAK HARAM

IKLAN INI

INI IKLAN

GONCANG AKIDAH

BILA NENEN BESAR

BERGONCANG

MAKA AKIDAH

JADI HURU HARA



KAH KAH KAH

KAH KAH KAH

KAH KAH KAH

LEBAI BUTA POLITIK








Pra PRU14 
Momentum utk tukar kerajaan mesti digandakan bukan dibantutkan dgn berkecuali..payah tui ckp dgn lebai buta politik.



Shah Zahari Keme ndak yg lame juge.....kate dik deme.....mangko le...
LikeShow more reactions
ReplyYesterday at 9:01am
Manage
Hazahar Hassan Gold usah terlalu sombong.
LikeShow more reactions
Reply23 hrs
Manage
Hashim Abdullah Salam dr mail lambang pas di rumah tlk bedong tu meke buang le meke dah beraleh arah selamat maju jaya teman orang atas pago mainx parti pun boleh tk
LikeShow more reactions
Reply23 hrs
Manage
Mohammad Firdaus Hasnel PAS mahu Ketuanan Islam mentadbir negarà
LikeShow more reactions
Reply
2
23 hrs
Manage
LikeShow more reactions
Reply23 hrs
Manage
Robeiah Meor Othman Ayatnya mmnjang berlagak sombong..allah tak suka..cuba berckp sopan dan berbudi bahasa..bahasa menunjukkan bangsa. Kelak hilang daulat bangsa mu..
LikeShow more reactions
Reply
1
23 hrs
Manage
Enal Zainal Ntah ape yg dimarahnye x tau le...kena #UP dgn berkecuali terus ngelupor dok din ni... kihkihkih
LikeShow more reactions
Reply
1
22 hrs
Manage
Robeiah Meor Othman Dia dh terasa le tu . Banyak yg lain boleh di marah...kelambu plk yg hangus.
LikeShow more reactions
Reply17 hrs
Manage

---------------